Bij OpLeidingsCentrum STEM zijn we gepassioneerd over het overbruggen van de kloof tussen onderwijs en de echte wereld van Wetenschap, Technologie, Engineering en Wiskunde. Onze workshops in Oost-Vlaanderen bieden leerlingen praktijkgerichte ervaringen en wakkeren hun passie voor STEM-vakken aan. We zijn trots om te zien hoe studenten zich verdiepen in innovatieve concepten en hun eigen potentieel ontdekken.
Een van onze grootste verwezenlijkingen is de positieve impact van onze STEM-kampen op jonge leerlingen. Deze intensieve ervaringen laten kinderen STEM-onderwerpen op een leuke en boeiende manier verkennen. Ze stimuleren kritisch denken, probleemoplossend vermogen en samenwerking. We hebben fantastische feedback ontvangen van ouders die zien hoe hun kinderen een oprechte interesse in STEM ontwikkelen.
We zijn ook bijzonder trots op de educatieve materialen die we ontwikkelen. Ons team stelt zorgvuldig lesplannen samen die leerkrachten direct kunnen gebruiken. Ze zijn volledig uitgewerkt om alle basisinformatie te ontdekken, maar blijven toegankelijk voor leerlingen van alle achtergronden. Deze materialen zijn populaire hulpmiddelen geworden voor leerkrachten die hun STEM-curriculum willen versterken.
Onze toewijding aan kwaliteitsvol STEM-onderwijs gaat verder dan workshops en kampen. We streven ernaar om innovatieve producten te ontwikkelen die de leerervaring verrijken. We blijven onze aanbod verfijnen op basis van de noden van leerkrachten en leerlingen, zodat we vooroplopen in STEM-onderwijs.
Daarnaast ondersteunen wij ook jongeren buiten de klassieke STEM vakken, we ondersteunen jongeren individueel op basis van hun interesse en talenten. Daarbij ontzorgen we de ouders en zorgen wij voor het uitwerken van een aangepast onderwijstraject. We brengen die jongeren ook in contact met bedrijven zodat ze hands on praktijkervaring kunnen opdoen. Hierbij staat uiteraard onze baseline centraal, OLC-STEM de link tussen onderwijs en industrie.





Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.